måndag 24 oktober 2011

Hållbar utveckling

Det bästa sättet att förhindra nedskräpning är att verkligen se till att folk får böta för det.

Fattigdomsproblem hänger samman med miljöfrågor på så sätt att de som inte har pengar inte heller kan rena avfallet från fabriker och dylikt.

Jämställdhetsfrågor och miljöfrågor hänger samman på så sätt att kvinnor inte alltid får säga vad de tycker man ska göra för att förbättra miljön.

Några positiva saker som hänt med miljön i Sverige på senare år är att man kalkat sjöarna så att de inte längre är sura.

Några bra saker som jag har gjort för miljön den senaste veckan är att jag har pantat burkar och återvunnit pappersförpackningar.




2 kommentarer:

  1. Väldigt söt blogg du har Blinda ! keep up the good work !
    Bra resonerat kring miljöfrågorna !

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du tycker om min blogg! Med risk för att låta lite självgod så måste jag säga att jag också tycker att min blogg är söt!

    SvaraRadera